سفارش تبلیغ
مجله هاست ایران
مجله هاست ایران

راهبهای که نقاش شد

نمایشگاهی از آثار کوریتا کنت با عنوان"Power up" در شهرلندن برپا بود که هفتاد اثر او با تکنیک چاپ دستی و سری گرافی را نمایش می داد.

چاپهای دستی کنت با رنگهای شاد و متفاوت و در اعتراض به تبعیض نژادی، زن ستیزی و جنگ هستند که کلیسای کاتولیک را نیز به چالش می کشد.

این آثار از کارهای کمتر دیده شده وی هستند؛ از اوایل 1950میلادی تا آثار نمادینش در سالهای 1960و کارهای متاخرش پس از آنکه دیگر راهبه نبود؛ چیدمان نمایشگاه نیز براساس تاریخ شکل گیری آثار است و از این طریق میتوان شاهد تغییر و تحولات فکری و تکنیکی اش نیز بود.

آثار اولیه کنت در اوایل 1950 میلادی، مذهبی هستند و فیگوراتیو که با مضامینی از کتاب مقدس و دیگر منابع مذهبی بوجود آمده اند.

آثاردهه 1960 میلادی، مربوط به زمانی است که او کاملا کارهای اولیه و فیگوراتیوش را رها کرده و روی کلمات و متن ها تمرکز کرد. دراین دوره او همچنان از متن های مذهبی استفاده میکرد اما آنها را با متن اشعار مردمی و شعارهای جنبشهای اعتراضی و شعرهای نوگرا ترکیب کرده واثر جدیدی به وجود میآورد. در بعضی آثار همه این مضامین یکجا جمع شده اند.

استفاده گسترده و هوشمندانه او از تکنیک بریده-چسبانده باعث شکلگیری لایه های مختلفی از معنا می شود. یکی دیگر از منابع الهام او شعارهای تبلیغاتی بسته بندیها و نمادها و نشانه های بیلبوردهای تبلیغاتی بود و ترکیب آنها با متون مذهبی که بسیار خلاقانه حس و حال تجاری تبلیغات در پس رونق اقتصادی سالهای بعدازجنگ جهانی دوم را میگرفت و لغتهای مصرفی روزانه را به معانی والا تغییر میداد.

 

سال 1965 از یک آگهی تبلیغ گازوییل و در 1967 از نشانه ها و شعارهای تبلیغاتی پپسی کولا استفاده کرد.

او آنچه را بر در و دیوار شهر لس آنجلس میدید، ترجمه ای از مزامیر تلقی میکرد اما با خوانشی به سبک خودش.

کوریتا خود راهبه بود، با این وجود اثری از او در سال 1964میلادی درباره مریم مقدس و با عنوان آب دارترین گوجه از طرف کلیسا با عنوان توهین به مقدسات شناخته و نمایش آن ممنوع شد.



[ یکشنبه 98/2/29 ] [ 12:5 صبح ] [ alimataji ]

لینک های ویژه

دیگر امکانات


بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 212
کل بازدیدها: 651917